Rapport 14. OKT 2011
Veje til ungdomsuddannelse 2.
Udgivelsens forfattere:
- Laila Dreyer Espersen
- Misja Eiberg-Madsen
- Dines Andersen
- Ledelse og implementering
- Børn, unge og familie
- Dagtilbud, skole og uddannelse Ledelse og implementering, Børn, unge og familie, Dagtilbud, skole og uddannelse
Hvorfor er nogle skoler bedre end andre til at få deres elever til at tage en ungdomsuddannelse? Dette spørgsmål søges besvaret i denne rapport, som imidlertid viser, at der ikke er en klar forbindelse mellem skolens praksis og andelen af elever, der efter grundskolen fortsætter i en ungdomsuddannelse.
Rapporten er den anden og sidste delrapport i et samlet projekt om overgangen fra folkeskole til ungdomsuddannelse.
Undersøgelsen er bestilt og finansieret af Formandskabet for Skolerådet.
Rapporten er den anden og sidste delrapport i et samlet projekt om overgangen fra folkeskole til ungdomsuddannelse.
Undersøgelsen er bestilt og finansieret af Formandskabet for Skolerådet.
Udgivelsens forfattere
- Laila Dreyer EspersenMisja Eiberg-MadsenDines Andersen
Om denne udgivelse
Udgiver
SFI - Det Nationale Forskningscenter for Velfærd