SFI og KORA er fusioneret. Vores nye navn er
VIVE - Det Nationale Forsknings- og Analysecenter for Velfærd.
Se mere på vive.dk

Læringsmiljøer i danske familier og deres betydning for børns udvikling

Del
Dette projekts formål er at kortlægge læringsmiljøer i danske familier, etablere en typologi over læringsmiljøer og gøre brug af en unik dansk forløbsundersøgelse til at dokumentere, hvad læringsmiljøet betyder for danske børns livschancer: 1. Hvilke forskellige typer af læringsmiljøer i danske familier kan vi identificere? 2. Hvad er sammenhængen mellem læringsmiljøer i familierne og børns kognitive og ikke-kognitive kompetencer? Med besvarelsen af disse spørgsmål bliver vi i stand til at levere et meget solidt vidensgrundlag for fremtidige indsatser rettet mod udsatte familier.
Projektleder Jens-Peter Thomsen, SFI
Deltagere Katrine Syppli Kohl, SFI
Periode 01.02.2017 - 01.08.2021
Status Aktivt
Afdeling Udsatte børn, dagtilbud og skole
Kontaktperson

Jens-Peter Thomsen

Kontaktperson
DIREKTE 33 48 08 35 E-MAIL jpt@sfi.dk
Forskningsemne

Dette projekt hører under Børn, unge og familie, Samfund og sammenhængskraft, Skole og uddannelse, Udsatte grupper
emneord: Udsatte børn og unge, Familiebaggrund, Familiemønstre, Kompetencer, Mixed methods, Levevilkår, Ulighed

Anden relevant SFI-forskning

Søg på sfi.dk